شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- علی کدخدازاده: فدراسیون فوتبال با این بهانه که دروازه‌بانان ایرانی جزو سرمایه‌های کشور هستند اعلام داشت که امسال نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ یک نیز از دورازه‌بان خارجی خبری نخواهد بود.

غلامرضا بهروان، سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر چنین گفت:" در نشستی که با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ و مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله آقایان کفاشیان، آیت الهی و محمدنبی داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که ...با توجه به نامگذاری سال 91 به نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسط مقام معظم رهبری حضور دروازه‌بانان خارجی به مانند گذشته در مسابقات لیگ برتر همچنان ممنوع باشد."

اولا، فدراسیون نشان داد که تفسیرش از "حمایت از کار و سرمایه ملی "چیست. آیا واقعا موضوع اینقدر ساده انگارانه است. فدراسیون به جای اینکه به  سرمایه و گردش مالی فوتبال توجه کند به ساختار تربیت نیروی کار فوتبال (بازیکن، کادر فنی، مسئولان و متخصصان) توجه داشته باشد، تمام این موضوع را به ممنوعیت حضور دروازه‌بان‌ها تقلیل داده است.

دوم اینکه، اگر این استدلال فدراسیون درست باشد، خب مگر هافبک‌ها، فوروارد‌ها، دفاع‌ها و حتی مربیان و مشاوران ایرانی جزو سرمایه ملی نیستند؟ خب چرا برای این پست‌ها بازیکن و مربی و مشاور خارجی اشکال ندارد اما برای دروازه‌بان‌ها اشکال دارد؟

فدراسیون معلوم نیست به چه دلیل طرح ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان‌ها را اجرا می‌کند و به نظر می‌رسد در مقابل پرسش‌های کارشناسان و انقادات آنها، خود را پشت یک امر بزرگ پنهان کرده‌ است.

کد خبر 168936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز